17.04.2024 05:00

Zamiast wysyłać pismo – urzędnik zadzwoni

Rejestr Danych Kontaktowych, w skrócie RDK, to wykaz aktualnych danych kontaktowych obywateli, do którego mają dostęp urzędnicy administracji państwowej. Sprawdź, jak może ułatwić życie.

Łatwy kontakt

Usługa działa od 22 grudnia 2019 roku. Jej główny cel to usprawnienie komunikacji na linii urząd – obywatel. RDK to baza, w której możesz zostawić swoje aktualne dane kontaktowe - numeru telefonu i / lub adres e-mail. Są one tam w pełni bezpieczne. Dzięki temu, urzędnik zamiast wysyłać pisma, może zadzwonić, wysłać email lub smsa do obywatela (np. żeby uzupełnił wniosek). Zdecydowanie skraca to czas załatwiania wielu spraw.

W sumie swoje dane w RDK zostawiło już prawie 14 milionów obywateli. Od stycznia do teraz, do rejestru dopisało się już ponad 600 tysięcy osób.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Najnowsze dokumenty